Tuesday, December 21, 2010

I Love Living Life. I Am Happy.



mungkin telah ramai yang telah mengetahui tentang Nicik Vujicic seorang yang berjiiwa kental dan cekal. tidak asing bagi anda semua. biarlah kita imbas sedikit. Nicholas
James Vujicic (lahir 4 Disember 1982) adalah seorang penceramah dan penceramah motivasi yang lahir tanpa lengan atau kaki kerana gangguan langka yang dikenali sebagai Tetra-amelia. dalam hidup, kita sering merasa gagal dan putus asa. begitu juga dengan diri aku sendiri.hal ini berlaku terutama di saat-saat kita kita berhadapan dengan apa-apa situasi kesulitan hidup. kita merasakan seperti dunia gelap menyelubungi kita. tapi sebenarnya kita tidak sedar bahawa ada orang lain yang lebih susah daripada kita dan mampu bangun mencari kegemilang untuk teruas hidup. melihat kepada keadaan nick dan semangat, keyakinan dan kekentalan nick menjadikan aku inspirasi kepada aku. semua y7ang berlaku adalah kehendak Allah SWT. ujiannya adalah untuk kebaikan kepada kita. aku berpesan kepada diri aku dan kawan-kawanku "disebalik kebaikan itu ada kburukan dan disebalik keburukan itu ada kebaikan. dan itu adalah ujian yang Maha Esa kepada hambanya."

pengajaran yang aku perolehi dari apa yang aku dapat Nick Vujicic adalah..."JANGAN PUTUS ASA UNTUK BANGUN TERUSKAN HIDUP WALAUPUN KITA JATUH BERATUS KALI."

No comments:

Post a Comment